-
De impact van negatieve nieuwsberichten over celebrity endorsers voor
non-profitorganisaties. (Rutger
Luc Verschaeve)
-
Wij tegen de Anderen. Een Critical Discourse Analysis van de reproductie van
globale discoursen in Vlaams televisienieuws over intern terrorisme. (Han
Lagring)
-
Productplaatsing in films: de effecten van reclame-educatie en prominentie
op de reclamewijsheid van kinderen. (Nigara
Ushurova)
-
Kunstenlaboratorim voor de allerkleinsten. (Roos
Geraerts)
-
Uncle
Sam wants you! Bedoelde en onbedoelde effecten van het computerspel
America’s Army. (Jeroen
Peetermans)
-
Communicatie en organisatieverandering. Het effect van interne communicatie
op veranderbereidheid onder invloed van cynisme en verandermoeheid. (Samantha
Bechan)
-
Het
ontwikkelen van een (visuele) identiteit. (Jozua
Douglas)
-
Britney Clinton,
Obama Money Machine en McCain the Traitor. Politieke cartoons in de
Amerikaanse voorverkiezingen van 2008. (Steven
Verbeiren)
-
De politieke
aspecten in de cinema van Jean-Luc Godard. (Kris
Van Kerkhoven)
-
Holle frasen zijn een ramp. Karl Kraus en
Peter Handke, twee Oostenrijkse topauteurs en hun strijd om het ware, het
goede en het schone. (Magda Heeffer)
-
Kritiek op de filmkritiek? Een onderzoek in
de Belgische kwaliteitsdagbladen anno 2006. (Karel Deknudt)
-
Music for Life: Studio Brussel voor het
goede doel. (Ken
Hendrickx)
-
De lokale ondersteuning van popmuzikanten:
Vlaams-Brabant - een veldanalyse. (Fréderic Busscher)
-
Being someone in David Fincher’s
Fight
Club: overcoming the superman. (Ben
Outram)
-
Tijd en ruimte in het universum van Wong
Kar-Wai. (Steven Hermans)
-
De ‘nieuwe man’ als doelwit van
marketingstrategieën. (Tim
Vanderper)
-
Het internet als huwelijksbureau.
Datingsites in België: een onderzoek. (Ben
Creemers)
-
Constructief zappen. Over televisiekijken
als hybride burgerschapspraktijk. (Esther Hammelburg)
-
De riemen van de provincie in verkiezingstijd. Een vergelijking van de
provinciale verkiezingscampagnes 2003. (Peter
Blank)
-
De horrorfilm als vorm van sociale kritiek
in de jaren ‘70. (Benjamin
Lauwers)
-
‘A darker perspective’. De
cinema van Spike Lee vanaf 1994. (Thomas
Boonen)
-
Het lokale multimuzikale muziekfestival
tegenover het nationale unimuzikale muziekfestival. Casestudie Bergfestival.
(Anne Kalders)
-
Elle en Cosmopolitan en hun jongere(n)
zusjes: ELLEgirl en CosmoGIRL. (Elien Vanlaer)
-
Media binnen gescheiden gezinnen.
Kwalitatief onderzoek naar de begeleiding van het mediagebruik en familie
communicatiepatronen. (Marlies
Heuvelmann)
-
Hilary Swank: een modelvoorbeeld van de
nieuwe filmster? (Geneviève Petit)
-
Tienermagazines en genderidentiteit: een
internationale vergelijking. (Krystle Van Overloop)
-
Het effect van een voorlichtingscampagne
over osteoporose. Kennis, houding en gedrag van de risicogroep. (Sarah Vanhaeperen)
-
Een analyse van het gain- en loss-frame in
gezondheidscommunicatie. (Hanne Deschacht)
-
Marketing in de non-profitsector. Invloed
van de interactieve media op de communicatie: Oxfam als casestudy. (An
Mariën)
-
Deviatie in Wetenschapscommunicatie. Casestudy Biologie.
(Lotte
Alsteens)
-
Opwekken van hoop als emotionele strategie binnen persuasieve communicatie.
(Hannelore Tanghe)
-
Cinema als gids in een duistere wereld. De filmische representatie van het
neonazisme als subcultuur. (Thomas
Vos)
-
Filmische en historische representatie van de seriemoordenaar.
(Laure Roussel)
-
Politieke documentaires in de Verenigde Staten sinds de jaren negentig.
(Sander
Vanhellemont)
-
Geschiedenis van de Spaanse film (1896 - 1939). Más de cien palabras.
(Karen Verschooren)
-
Reality-tv. Verschraling van het lokale televisieaanbod door het wereldwijde
succes van mondiale formats? (Sarah Vullers)
-
Het overheidsbeleid met betrekking tot de media in Oostenrijk.
Private televisie in Oostenrijk. (Katrien Vandekerckhove)
-
Het
heldendicht van de Roomsche Daad. Een halve eeuw katholiek leven. Een film
van geestdrift en liefde. Kritieken op de RKSP verkiezingsfilm, samengesteld
voor de propagandastrijd van de Tweede Kamer verkiezingen van 3 juli 1929.
(Meike van
Benten)
-
Communicatie tussen vakbonden binnen een multinationaal bedrijf.
(Renaat De Witte)
-
Achter de Schermen van iTV. De institutionele ontwikkeling van digitale
interactieve televisie in Nederland en Vlaanderen. (Eva
Baaren)
-
Like Belgian Chocolate for the Universal Mind. Interpersonal and Mass Media
Gossip from an Evolutionary Perspective. (doctoraat) (met
Nederlandstalige samenvatting:
Als Belgische chocolade voor de universele mind. Interpersoonlijke en
mediaroddel vanuit evolutionair perspectief.) (Charlotte De Backer)
-
Van
‘Hier spreekt men Nederlands’ tot ‘Tien voor Taal’. De evolutie van de
taalprogramma’s op de openbare omroep. (Paul
Nies)
-
Het
literatuurkritische werk van Louis Paul Boon 1945-1974. (Romain
John van de Maele)
-
Foutloos, snel en natuurlijk. Een verkenning naar utopieën rond communicatie
in adviesliteratuur. (Ellen
Roest)
-
De
betrouwbaarheid van het journalistieke beeld in het digitale tijdperk. (Ivonne
Schippers)
-
De
interface. Technologisch artefact en metafoor. Een historische en
theoretische analyse van een centraal concept binnen de computertechnologie
en new media studies. (Koosje de Ridder)
-
Nationalisme in sport. Kim versus Justine in de media.
(Nathalie Rombouts)
-
Globalisering of omgekeerde globalisering: de wereld verovert de NBA.
(Kevin
Vandenberghe)
-
De
invloed van reclame en sponsoring op de kinderzender. Casestudy: Ketnet en
Z@ppelin. (Katia Aerts)
-
De
slasherfilm onder het mes: een cultuur-kritische analyse van de
Scream-trilogie van Wes Craven. (Ruud
Hawinkel)
-
Vluchtelingenkwestie in de Belgische dagbladpers. Een inhoudsanalyse van de
kranten verschenen onder Verhofstadt I. (Elena
Martin)
-
Lenen op de grens van het toelaatbare & Schulden: terugbetalen, saneren en
opnieuw beginnen. (Jet Mok)
-
De
'Digidoc': een nieuwe tendens binnen het documentairegenre. (Anne
Vierhout)
-
Citysense.
Locatiebewust reflecteren op stedelijke ervaringen met locatieve
mediakunst. (Assia
Kraan)
-
Voorkennis en menustructuur van gemeentelijke websites.
(Hanna Mannak)
-
Propaganda in Tekenfilms. De Tekenfilms van Warner Bros uit de Tweede
Wereldoorlog. (Johan Schaeffer)
-
Taal, Toon & Thema Communicatieonderzoek naar imago, taalstijl en thema's
van Kerkinactie. (Dieneke van Dijken)
-
Grenzen van tabloidjournalistiek.Een kort historisch overzicht, de visies,
de inhoud, de lezers en gevolgen. (Charlotte Coudeville)
-
Crossculturele ervaringen bij jongeren. Onderzoek naar de betekenis van en
de impact op communicatiepatronen, mediagebruik en andere sociale
handelingen. (Hanne Van
Bosstraeten)
-
Doping en de media. Epo voor de topsporter. Opium voor het volk.
(Brecht
Schabregs)
-
Het
hiernamaals in de speelfilm. Een cultuur-historische inhoudsanalyse over het
beeld van het leven na de dood in de speelfilm. (Eva Lamont)
-
Videogames and American Society: America’s disposition toward virtual
environments and hyperreality. (Mark Murkes)
-
Mobiliteit en openbare werken: overheidsbeleid en communicatie,
toegepast op de heraanleg van de Ring rond Antwerpen. (Erika
Decorte)
-
Ontwikkelingen op het gebied van digitale radio en de toepassing ervan in
Vlaanderen. (Kristof Colpaert)
-
De
Kattenfeesten te Ieper. Een analyse van de Kattenstoet en het Kattenwerpen
aan de hand van de theorie van Hobsbawm. (Annemie Moesen)
-
Van
het Vlaams Blok naar het Vlaams Belang. Een gewijzigde houding in de Vlaamse
dagbladpers? (Lieve Dierickx)
-
Mediatisering en globalisering van een sporttak: triatlon. Case study de
Ironman van Hawaï. (Roel
Noukens)
-
Een
nieuwe vorm van mediapaniek? Homofobe geluiden in de hedendaagse
reggaemuziek. (Pieter-Jan Van der Bracht)
-
Tussen kerk en markt. De profilering van de Evangelische Omroep in
televisiedrama. (Charlotte Groenewegen)
-
De communicatiestrategie van het Vlaams Blok.
Evolutie van positionering, doelgroep en boodschap. (Vanessa Bosseman)
-
Mensen en mode in de jaren '90 : de theorie van Helmut Gaus kritisch
benaderd. (Melissa Bombeke)
-
DAB in Vlaanderen: De toekomst lacht de radio digitaal toe. Onderzoek
naar de houding van luisteraars en van de openbare versus commerciële
omroepen. (Steven
Schelkens)
-
De Theatrale Cyborg. Een interdisciplinair onderzoek naar de betekenis
van het lichaam in de multitechnologische performance. (Susanne
van Boxtel)
-
Changing the Rules of Engagement - Tapping into the Popular Culture of
America’s Army, the Official U.S. Army Computer Game. (David
B. Nieborg)
-
Media en Cultuur in Dubbelperspectief. Een onderzoek naar hoe media-educatie
kan bijdragen aan de stimulering van interculturele communicatie tussen
jongeren van verschillende etniciteiten op het VMBO. (Inger Luijten)
-
“Dat is mij zelfs helemaal onbekend, duseh…” Kennisaccumulatie en
markering van kennismodaliteit van institutionele sleutelbegrippen in
cumulatieve interviews. (Kàto
Vierbergen-Schuit)
-
De
carrière van Robert De Niro. Een analyse van z’n maffiafilms. (Moniek
Schelstraete)
-
De
publieke discussie aangaande de publieke omroep. (Aart
Schreuders)
-
Subjective Narration in Comics. (Joris
Driest)
-
The origin of taste & attitude. Onderzoek naar de rol van de media in de
symbolische samenleving. (Kris Vancluysen)
-
Over hoge toppen en door diepe dalen. Emotionele betrokkenheid bij thriller-
en dramafilms. (Sander van Yperen)
-
In vain. Interactive DVD a stepping stone beween TV and ITV? (Michel
Depière)
-
SMS in marketingacties. Onderzoek naar de efficiëntie van de short message
service als marketinginstrument. (Barbara Boels)
-
Dialectiek in revolutionaire cinema. Analyse van de marxistische film
Memorias del subdesarrollo (1968) van Tomás Gutiérrez Alea, Cubaans
cineast. (Nicolas Claus)
-
Books only live twice. Verfilmingen van de jeugdboeken van de Britse
jeugdauteur Roald Dahl. (Ine
Peers)
-
Van Bondgirl naar Bondvrouw . De evolutie van het vrouwelijke personage in
de James Bondfilm. (Karolien François)
-
Positieve beeldvorming van homoseksualiteit in het tv-programma Think
Pink. Keuzes van programmamakers. (Mieke
Souverein)
-
Televisiefictie: redder van Europa. Een onderzoek naar de potentie van
televisiefictie om de idee ‘Europa als eenheid in diversiteit’ inhoud te
geven en van betekenis te voorzien. (Thomas
Schippers)
-
La VNU ou la diversification d'un grand groupe néerlandais. (Sofie
Buyse)
-
De mythe in objectief gerationaliseerde cultuursystemen: de
samoeraigenrefilm in het naoorlogse Japan (1945-1970). Winnaar
Vlaamse Scriptieprijs 2002. (Lars
Bové)
-
Boekingskantoren in Vlaanderen. (Aagje
D'Helft)
-
Klassenstrijd in de tuin. Communicatie via (kitsch)objecten in de tuin.
(Isabelle
Borremans)
-
Emulatie van videogames. Onderzoek naar het gebruik en de kennis
van emulatie bij de Leuvense studenten. (Stefan
Creemers)
-
De diffusie van een innovatie: Marketingcommunicatie bij het lanceren
van telewerken. (Caroline
Vanbuel)
-
De cinema van Paul Verhoeven: voorbij de controverse. (Rob
Testelmans)
-
Radio Scorpio. Studenten in de ether. (Dave
Timmermans)
-
Geen snelheidslimiet op de lost highway. De cinema van David Lynch vanaf
1990 ( Michel
Baeten)
-
Verhalen vertellen: een analyse vanuit evolutionaire psychologie. ( Yves
Heymans)
-
Mondiale Formats. Nationale Culturen een vergelijkende analyse van de
Nederlandse en de Britse versie van Idols. ( Sander
Elze)
-
De convergentie tussen internet en televisie. ( Lindsay
Ameye)
-
Pier Paolo Pasolini: Mythe als realiteit. Klassieke tragedies verfilmd.
(Pascal
Vandelanoitte)
-
De opkomst van de volwassenencartoon: SOUTH PARK (Andras
Avonts)
-
Een discourstheoretische politieke analyse naar het Amerikaanse
neoconservatieve defensiediscours omtrent 11 september geïnspireerd op
het conceptuele kader van Laclau en Mouffe. (Jan
Zienkowski)