De cinema van Paul Verhoeven
voorbij de controverse.
Rob Testelmans
Scriptie voorgelegd aan de Faculteit Sociale
Wetenschappen,
voor het behalen van de graad van
Licentiaat in de Communicatiewetenschappen.
Academiejaar: 2002-2003
Katholieke Universiteit Leuven
Verslaggever:
professor dr. Willem Hesling
Verslaggeefster:Leen Engelen
home | lijst scripties | inhoud | volgende |
Deel 1 : Een beetje oorlog, best spannend
1.1 de oorlogsjaren
1.5 in het korps
1.6 God en het scenario van het leven
1.7 met het zwaard naar het grote scherm
1.7.1 Portret van Mussert
1.7.2 Floris
1.7.3 Worstelen om werk
Deel 2 : Tussen orde en chaos (Gustav Jung)
2.1 Wat Zien Ik? De geboorte van de Hollandse blockbuster?
2.1.1 Productie
2.1.2 Analyse
2.2 A Dutch delight for Oscar: Turks Fruit.
2.2.1 Productie
2.2.2 Analyse
2.3 Keetje Tippel: onafgewerkt historisch drama
2.3.1 Productie
2.3.2 Analyse
2.4 Soldaat van Oranje: Verhoeven Strikes Back
2.4.1 Productie
2.4.2 Interludium: Das Englandspiel
2.4.3 Analyse
2.5 Holland’s One Man Wave: Spetters
2.5.1 Voorgeschiedenis
2.5.2 Productie
2.5.3 Analyse
2.6 De Vierde Man
2.6.1 Amerika in zicht
2.6.2 Productie
2.6.3 Analyse
Deel 3. Discussie en samenvatting
3.2 Paul Verhoeven, een auteur?
Deel 4: Total Redemption
4.1 Flesh+Blood: The last temptation before Hollywood
4.1.1 De Productie
4.1.2 Analyse
4.2.1 Hitchhiking to Hollywood
4.2.3 Analyse
4.3 We can remember it for you wholesale: Total Recall
4.3.1 Productie
4.3.2 Analyse
4.4 Without Vertigo: Basic Instinct
4.4.1 productie
4.4.2 Analyse
4.5 Ass and tits, mostly tits: Showgirls
4.5.1 Productie
4.5.2 Analyse
4.6 Verhoevens provocatiedrang: Starship Troopers
4.6.1 Productie
4.6.2 Analyse
4.7 Ethische vragen over wetenschap: Hollow Man
4.7.1 Productie
4.7.2 Analyse
Deel 5. Discussie, bis.
5.1 Samenvatting Amerikaanse periode
5.1.1 Coherentie stijl en thematiek
5.1.2 Vergelijking met de Nederlandse periode
5.2 Paul Verhoeven, een auteur, herbekeken
home | lijst scripties | inhoud | volgende |